E-ticaret günümüzde oldukça yaygınlaşan ve git gide de büyüyen bir platform haline geliyor. İnsanlar artık internet üzerinden yapılan alışverişleri tercih ediyor. Çünkü hem zamandan kazanıyorlar, hem yoldan kurtuluyorlar, hemde istedikleri ürün ayaklarına kadar geliyor. Fakat bu herkes için böyle değil. Bu işin kolaylığından faydalananlar olduğu kadar bu işi güvenilir bulmayan bir kısımda var. Kredi kartı bilgilerini internet üzerinden bir siteye verirlerse sorun olacağını düşündüklerinden dolayı e-ticarette bir türlü yer edinemiyorlar. Aslında bu sanal ortamın bir sorunu değil günümüz şartlarında insanların birbirlerine olan güvensizliğinden kaynaklı bir durum gibi geliyor bana. Bu olanakları sürekli kullanan insanlar bile ismini çok duymadıkları siteleri tercih etmek yerine artık akıllarda yer etmiş belli başlı siteleri tercih ediyorlar.
Ama yakın zamanda tanık olduğum bir durumdan söz edecek olursam eğer insanlar araya tanıdık, arkadaş, eş dost girdiği zaman hiç bilmedikleri siteleri tereddüt etmeden kullanabiliyor. Tavsiye üzerine yaygınlaşan bir platform belkide e-ticaret ortamı. Günden güne artan bir pazara sahip bu alanda aktif olarak alışveriş sitelerini kullanan biri olarak ben bile adını çok duymadığım, girdiğimde tasarım bakımından bana basit gelen, dikkatimi çekmeyen reklamları olan siteleri tercih etmiyorum. Buda var olan bu sitelerin izledikleri yolda ikna sürecinde yetersiz olduğunu gösteriyor bize. Ama reklamalarıyla dikkat çeken, site içerisinde girdiğimizde bizi doğru yönlediren, karmaşık olmayan sonuç odaklı içeriğe sahip olan, görünüm ve tasarım bakımından zengin olan siteler bizde ikna olmuş duygusunu ortaya çıkartıyor ve onları tercih etmemizi sağlıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder